1:a advent

lugn och ro i själen.

vilken härlig vecka jag har haft, inga måsten utan bara tagit det lugnt.  i fredags åkte jag och victor mot örebro, stannade på factory, gick igenom utan att kolla på någonting i princip, sen åkte vi vidare. mötte upp robin&bettina och bettinas syster helen på mcdonalds, käkade och kort därefter insåg vi att vi hade fruktansvärt bråttom, systemet, en snabbdusch, och en drink hanns med innan vi åkte ner mot stan och olearys, jag var fruktansvärt stressad, 50 minuter kvar till matchstart, dock bjöd olearys på gratis cider och allt var frid och fröjd några minuter ;)

åkte med 25 minuter kvar till matchstart till (arenan tänkte jag skriva men va fan) isladan, gick in i dörren till sektion E,F och klev rakt in på isen, hahaha. det var den minsta hall jag har sett i mitt liv iaf.
hela första perioden och första pausen, tog en blåsorkester upp halva ståplats där vi stod, och utan att överdriva så kan inte alla som hade biljett ha fått plats, vi stog som packade sillar medans orkestern stod där med sina instrument och såg jävligt dumma ut hela perioden, det var som en parodi! och i pausen började de spela istället för som i alla andra ishallar i världen dra igång "ljudanläggningen" som de mer än gärna gjorde sen varenda gång leksandsklacken började sjunga ....helt otroligt!!! men sen gick de och alla kunde få komma in på läktaren. matchen var väldigt underhållande och leksand vann ju tillslut med 8-5 och det var leksingar tamigfan överallt! det är så kul att se! fina leksand :)

jag hade kameran med mig, den var laddad, och ändå så hann jag inta ta en enda bild innan batteriet var slut, hur kan den dra slut på batterier när den inte används?!

efter matchen åkte vi hem till bettinas syster, och spelade när&fjärran och drack lite gott, killarna vann, tills bettina kontrollräknade deras pengahög och det visade sig att de räknat "fel" på 1000 kr, hrrrmmm..så då vann vi tjejer istället! som väntat! :)

lördagen spenderades ute i marieberg, och sedan tacos på kvällen innan Luftslottet som sprängdes, riktigt bra film! men kom ihåg då att jag inte läst boken, de andra tyckte att den var helt okej iaf, missat ganska mycket, men så är det ju med alla bokbaserade filmer!

det har varit en härlig helg och jag är mer än nöjd med allt!

jag tog ett par bilder med min mobil på hockeyn i fredags, och skulle gärna visa de om det inte vore för att jag sen 8 timmar tillbaka äger denna svarta pärla:





den är helt fantastisk! sony ericsson satio, 12 mp kamera osv osv. grym!

så bilderna får vänta lite på sig, måste lägga över de till datorn först. de är inte speciellt vackra ändå ;)

nu är det tentaplugg hela veckan, tenta på fredag, dop för lilla viggo i karlstad på lördag, och så julbord på söndag. jag håller redan på att göra plats i magen för prinskorvarna ;)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Viktro

Står inget om "Andra omgången" med när&fjärran, snacka om utklassning !!!!!! HAHAH KROSS <3

2009-11-29 @ 22:42:21
Postat av: Åsa

Nämen, ska du till Karlstad?! :D Hinner du ses nåt? Vart i Karlstad är dopet? Ska ni sova kvar? :) :) :) Puss

2009-11-30 @ 19:10:15
URL: http://delica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0