jag är glad.

vilken dag...
klev upp skapligt och städade lite. runt 13 kom victors bror mattias och 2 kompisar. de bad mig att köra de in till stan, för att sen kunna ta med deras bil tillbaka. så så blev det. jag följde med, och vi åkte till scandic hotell för några av de skulle bo där, så de skulle checka in. när vi stod där och väntade, så sprang det runt en kille med enormt hårsvall framför entrén, jo men var det inte robert wells så säg haha... han hade sin rhapsody in rock- skinnjacka på sig...?! snyggt... :) men iaf kul och se en kändis. när vi åkte in mot stan, mötte vi även victors föräldrar och även hans systers familj i sina bilar.  de är här på innebandy-cup. nästan hela johanssons-släktet är här i helgen haha...


när jag kört hem bilen var det bara och ge sig iväg till sjukhuset. har varit en kanon-eftermiddag. precis lagom mycket att göra, och inte så att det blev långtråkigt...
runt 20.30 hände dagens andra coola sak, om man nu räknar robert wells som första haha...
vi hörde helikoptern komma, och utanför fönstret på avdelningen visade det sig att helikopterplattan låg på taket, så jäkla häftigt och se när den landade! vi stod där både personal och patienter och kikade, nyfikna som vi var. tydligen var det någon som kom till sjukhuset, ett bra tecken. värre om de körs därifrån i helikopter...då är det allvarligt och förmodligen uppsala nästa :/ men häftigt iallafall!

slutade vid 22 men kom ut runt 21.50. visar sig att bussen inte går förrän 22.25... jag bestämde mig för att sitta och vänta, vill inte gärna gå hem, ingen bra väg till universitetet. jag satt och filosofierade ett tag, några ambulanser kom och åkte. annars hände det inte mycket...var hur lugnt som helst.
så kom äntligen bussen, och när jag går på slår alkohol- och svettlukt emot mig som en vägg!!! bussen är proppfull med fulla och hormonstinna 16-åringar, tjejerna skriker högre än man tror att någon kan skrika och jag blir nästan döv på en gång...överväger att gå av men tycker så synd om busschaffören, så hela vägen står jag längst fram brevid honom, och känner hur mitt tålamod börjar sina...
de hade ingen aning om var de skulle så jag kom ju snabbt på att det var innebandy-människor. kikade lite snabbt efter victors systersöner men såg de inte :) kliver av bussen tillsammans med alla tonåringar vid skolan, det är ett jävla liv på hela studentgatan, då studenterna har haft nåt galej hela helgen här för studenter från hela sverige, kåren är öppen för alla innebandy-barn tror jag..verkar vara nåt disco, och människor ligger här och var haha..

tillslut kliver jag in i lindas korridor, då har någon ställt en stor hylla precis framför hennes dörr, med ena benet i en kebab, jaha, jag börjar slita bort hyllan, då kommer en tjej och säger "åh akta min drink bara" tar ner sitt jävla plastglas från ett av hyllplanen och går därifrån...ehhh...och jag tror inte min öron.

och nu sitter jag här, försöker varva ner...måste sova, kl 07 imorn ska jag vara på sjukhuset igen.

tänk vilken underbar helg jag har!


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter som om du blivit vuxen Sofia ;)

2009-04-04 @ 23:53:11
URL: http://saraemet.blogg.se/
Postat av: Jenna

Härligt med 14-isar! HAHAHAHA

2009-04-07 @ 22:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0