I'm a nurse

så en mil blev det, duktiga vi är då! jag blev inte ens så trött...gott tecken?

Jo jag ska berätta vad som händer onsdag och torsdag..vi ska ut på fältstudier, och jag hade den enorma turen att hamna på USÖ, alltså universitetssjukhuset...medicinska avdelningen. Så jäkla spännande. på den avdelningen vårdar de patienter med bl.a akuta, kroniska leukemier och myelom, förstår ni vad det handlar om...så här står det i mejlet jag fått av de: "Dessa patienter får ofta en tuff behandling där specifika sjuksköterskeinsatser krävs som cytostatikahantering, transfusioner av blodprodukter, parenteral nutrition och handhavande av centrala infarter." okej, jag är säkert mycket till hjälp..haha nej men vi ska bara gå bakom egentligen och titta på..men ändå, det är ju inga vanliga skrapsår direkt jag kommer få se...som många andra som hamnat på vårdcentraler och liknande.

Jag tycker det ska bli spännande och säkerligen lärorikt!
på onsdag börjar jag 14.30 till 22.00 och sedan börjar jag igen kl 07 på torsdag..det är hårt att vara sjuksköterska :)

på fredag ska vi ha seminarium om det vi varit ute på, och sen så åker jag,sara och jonsa hem till flen...jag har hört rykten om amazon, men vi får väl se :)

idag har jag äntligen pratat med Sofia också, ordentligt..vi har försökt få tag på varandra nästan 2 veckor nu...inte är det lätt inte!

jag ska kolla på nya Irene huss-filmen nu tror jag!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Linnéa

LOVA ATT BERÄTTA ALLA DETALJER OM USÖ, låter grymt spännande!!!

2008-09-23 @ 14:14:32
URL: http://lionelc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0