Det finns inget bättre än detta.

titta på den här... jag blir alldeles tårögd, så vackert det är! från OS 1996... i slutet när kerry strug kör hopp, hon kör sitt andra hopp med brutet ben, och i landningen, istället för att slänga sig och skrika ut sin smärta, står hon kvar och sträcker upp mot alla som man ska....och så blev det ju guld för USA. det visste hon. snacka om stenhård!
Jag kommer faktiskt ihåg det, trots att jag bara var 10. Men det är något som har fastnat i minnet.

http://www.youtube.com/watch?v=CimRQ0bev7Y

gick inte att lägga in den på bloggen. men herregud. titta på den.


och khorkina är med, redan då. jag minns att på högstadiet, OS 2000, visste till och med killarna i klassen hur det gått för henne under finalerna. vilken stjärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0