5 mars

Hallo!

Idag i slutet av föreläsningen kom två viktiga människor in, och sa att de skulle släppa en bomb, wow..spännande.. De berättade att det i höst troligtvis kommer startas en ny utbildning, för oss sjuksköterskor... Och vi kommer att få välja om vi vill gå kvar den nuvarande eller den nya...alla blev helt förvirrade, vi kommer få läsa de två första kurserna med de nya eleverna som kommer i höst och sen få hoppa över kúrser som vi redan läst osv...Ah vi får se, hur det blir... Anledningen till denna nya bättre utbildning, är att skolverket underkänt vissa saker i utbildning som finns nu...så den nya kommer vara bättre osv..Men vi har nån månad på oss att fundera i allafall... Känns lite skumt ändå...


Sen har jag ikväll varit och tränat aerobic funk, skitkul var det! Mer dans än aerobic,och det kan ju vara nyttigt det med, så man blir lite mjuk i höfterna ;)


Haha jag kikar på Rent Hus på fyran, så himla roliga kommentarer av damerna " nääemen gud i himmelens vilda parader" haha...de är helt till sig...


Imorn ska min grupp ha lab, EKG. Vi kommer att lära oss ta blodtryck, sen ska vi få ta EKG på varandra, i grupper om 3 och 3 tror jag...Det värsta är att man till och med måste ta av sig BH:n...för att alla elektroner sätts på rätt ställe. Men det är ingen fara, jag är inte så pryd av mig, sen är man i små bås också...lugnt :)

Kan vara nyttigt att få reda på om ens hjärta slår som det ska :)



Hörs senare...

Puss


Kommentarer
Postat av: Adlen

haha, skitsnack, man får visst ha BH på sig =) endel tar av sig för att dom tror d e krav på de, sen blir resten rädda och gör samma sak, frivilligt att ha på sig det herregud :D haha! =) SÖTA ni e, så tänkte vi med :D

2008-03-06 @ 11:36:06
URL: http://adlen.blogg.se
Postat av: adlen

oftast är det nötter som frågar om man måste klä av sig, och då säger ju läraren, ja för bästa resultat, för d första gör ni d för att lära er, inte för att se era hjärtrytm :D de e lugnt darling, de e rätt kul, speciellt när man får göra d själv ofta på praktiken sen :D

2008-03-06 @ 17:17:26
URL: http://adlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0