Ny dag

Igår hade jag besöksrekord, det känns riktigt bra! roligt, hoppas man kan ligga kvar på samma nivå nu =)

Imorse har jag haft labration, det var spännande för en gångs skull, så jag tänkte faktiskt berätta i korta drag om vad som hände med mig...Det känns nog igen för vissa, sen psykologin på gymnasiet :)

"Betingad reflex"

Läraren frågade om någon var frivillig, jodå jag kan prova tänkte jag.. så jag fick sätta mig i en stor fåtölj, och läraren satte på mig elektroner i handen och på handryggen, fick även en jordelektron på mig, så inte hela husets elektricitet skulle komma med i datorn..uuh..

Sen fick jag titta in i en jättestor "kikare" med en filt över huvudet, i den jättestora kikare fanns det en röd och en grön lampa som blinkade lite om vartannat... när det gröna lampan tändes hände ingenting, när sedan den röda lampan tändes fick jag världens "stöt" i armen.. jag skrek till lite,blev lite överrumplad..och hela klassen började skratta..skitkul =) Sen fortsatte det så där...gröna lampan var snäll och den röda ond.. under tiden satt läraren och klassen och tittade på dataskärmen hur mina "vågor" blev stora när jag fick stötarna och hur de var små när det var grönt... sista blinket med röd lampa, fick jag ingen stöt..dock blev "vågorna/kurvorna" lika höga som förut...

Alltså betingad reflex, man har framanat den! då har kroppen lärt sig att röd lampa gör ont! Som "Pavlos hundar"!

Det var intressant, sen hade vi även experiment med lögndetektor, som de brukar ha i the Bachelor :) Det funkade dock inte..

Passade på i vanlig ordning numera att störa Helena och hennes vänner i skolan på vägen hemåt, hoppas de inte blir alltför trötta på mig...haha

nu ska jag vila lite, sen kolla på skidskytte, plugga lite, träna Step-styrka ikväll...Sen får vi se!


Puss så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0