Leksand 28-30 mars!

Mindre än 1 timme kvar, sen ska det avgöras nästan....

Slaget om siljan del 2! Jag och Victor fick vara med om del 1,och jävlar vilket drag det var, jag kommer aldrig glömma detta! en av de bästa stunderna i mitt liv, som jag fick dela med en av de bästa också ;)

Nu kommer min lilla resdagbok med tillhörande bilder...: många bilder dock..:)



Började fredagen med en tenta som gick sådär, sen kom victor hit och vi kom väl iväg från örebro runt 13.30, bara ca 20 minuter senare, befann vi oss mitt ute i ödemarken, victor satte precis rätt ord för det" det känns som att vi har åkt 100 år tillbaka i tiden" och det kunde väl nästan stämma kanske...Vilket ICA liksom..?

 

Ju närmare dalarna vi kom desto gladare blev jag, så himla mysigt överallt..
     

Sen när vi kom till borlänge fick jag syn på nåt jag kände igen, då tänkte jag på alla fina stunder vi haft där uppe, när linus körde in i en gran, osv..kul har vi haft uppe Romme :)

 

Sen stannade vi till i Kupolen i borlänge, skitstort köpcentrum, men vi gick bara några varv och kollade på affärerna, men vi åkte snart vidare, var inte så långt kvar till Leksand
victor garvade mest upp till leksand, allt är så himla litet, i jämförelse med "städerna" där uppe är ju flen stort och centralt.


Men sen kom vi äntligen till Leksand, vi fick vår lilla stuga, och sen åkte vi ner på stan,kollade in arenan och köpte med oss lite kebab och korv, sen tog vi det lugnt hela kvällen, victor kollade på färjestadsmatchen och jag kollade på Let's dance utan ljud, men mysigt hade vi :)

 

Lördagen startade med frukostbuffé, vi var helt ensamma i restaurangen, med desto mer mat till oss, sen bar det iväg till centrum igen, vi gick till Leksandsshopen där det inhandlades en ny mössa bland annat, jättefin var den..

 

Sen åkte vi till Ejendals arena och gick ner till Siljans strand...så himla vackert, det var lågvatten eller nåt liknande så vi stod mitt ute i sjön :)
    



Så sjukt fin, och då pratar jag inte om mig själv :)



Sen åkte vi hemåt igen, chillade en halvtimme bara, klädde om, sen gick vi ner till "centrum" igen och käkade på restaurang, då var det redan drag, bara leksingar överallt, så mycket spänning överallt...
Passade på att fira lite i Gropen där det firas midsommar av flera tusen, jag kände mig dock lite ensam
     

Sen gick vi till arenan vid 16, alltså 1½ timme innan matchstart, sjukt drag redan då på ståplats...

    

Ed Belfour i profil


Efter första målet tror jag

 

Leksand (Metallica inspirerat, snacka om Victor gillade detta ;) )
Nothing Else Matters

    

Det här var så sjukt roligt, och att Leksand vann mot Mora var så jäkla klockrent, klacken var helt gudomlig, vilket drag det var! och sittplats var inte sämre de, till och med Victor sa att det var grymt, det är ett bra betyg. När 2-0 målet kom kunde jag knappt hålla mina tårar tillbaka... Jag hoppas på vinst ikväll i returmötet! Då finns det goda möjligheter till avancemang ;)


 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ni verkar ha haft en mysig helg :) Kan tänka mig att du är nöjd nu när du har besökt nya arenan plus att leksand vann :)
Ska hålla tummarna så det går vägen.. Hoppet är fortfarande det sista som överger människan ;)

2008-04-02 @ 22:48:21
URL: http://heenamedl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0