5 September

välkommen.

Välkommen hem Sofia. och för att du har haft det så jäkla skönt ska vi nu se till att du kommer tillbaka till verkligen, och det jäkligt snabbt! så det började med...

... försenad landning på arlanda, visserligen bara ca en halvtimme, så 14.30 var vi på svensk mark igen. Sen stod det klart en timme senare att några väskor, skulle vi verkligen inte få på ett bra tag, personalbrist sas det! Så där stod vi, ingen mat på 8 timmar hade vi fått. och det finns ingen möjlighet till att köpa mat i ankomsthallen, så nu vet ni det. klockan halv 5 las den första väskan från vårat plan på bandet, okej, så vi kom iväg från arlanda ungefär 17.00.

MAT var det enda vi hade i tankarna, så vi stannade på statoil, åt lite korv med bröd, oh så gott det var. Tyvärr hade alla dessa förseningar gjort att vi kom in i värsta bilköerna man kan tänka sig en eftermiddag i sthlm. så bara från arlanda till sthlm tog det 1 timme och 20 minuter. tror vi körde i 40 km/h hela vägen.

så 5½ timme efter landning kunde jag äntligen kliva in hemma hos mig.Pappa eldade i kaminen så vi hade ca 30 grader här inne, skönt, så det inte blev så stor omvändning för mig;)


Vi har haft det så himla härligt. Vi såg första molnet sista dagen,annars hade vi över 30 grader och strålande sol hela dagarna! vi har åkt båt, varit på utflykt till en helt otrolig vik med ett stort gammalt vrak på stranden,fanns även grottor, som killarna simmade in i, jag vågade inte, mörkt där inne ju =)

Vi har varit ute med båt och kollat på jättefina havssköldpaddor.
Resten av tiden har vi bara slappat,solat,badat, spelat kort, ätit gott, och lite fest har det även blivit. Mern mest sol och bad. det bästa =)

Välbehövlig semester!

nu har jag bara lite infektioner här och där, som vanligt(?)...lite svullna körtlar osv..annars mår jag ganska bra.
det enda jag ser fram emot nu...Sverige-Danmark på lördag.

Läste ut Harry Potter där nere, känns lite sorgligt, nu har man inga fler böcker att se fram emot. Den var sjukt bra i allafall! Så spännande att jag inte kunde lägga den i från mig.


fick ett brev medans jag var borta. öppnade det idag... vilket fick mig att längta tillbaka ett par år, ännu mer. Det var en bra tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0